شکلات مغزدار

مطبخ خانومی

شکلات مغزدار

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

شکلات مغزدار

موادلازم:

کره بادام زمینی                 100گرم

کره                          50گرم

بیسکوئیت ساده پودرشده                85گرم

پودرقند                       40گرم

شکلات تخته ای شیرین                  300گرم

روغن مایع                       3ق س

نکته:

کره بادوم زمینی هم نوع ایرانی داره و هم خارجی من از نوع خارجیش استفاده کردم و خیلی راضی بودم مخصوصا اینکه دونه های درشتی از بادوم زمینی هم داخلش بود.

اگر کم شیرین دوست دارین می تونین پودر قند رو کمتر بریزین.

اگردوست دارین می تونین شکلات تخته ای تلخ استفاده کنین.

طرز تهیه:

کره بادوم زمینی+کره رو داخل ظرفی می ریزیم و روی حرارت می ذاریم تا کره ها ذوب بشن بعد پودر قند رو اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.ودر نهایت پودر بیسکوئیت رو بهش اضافه می کنیم.از هرنوع بیسکوئیتی می تونین استفاده کنین به شرط اینکه ساده باشه و نمکی هم نباشه من از بیسکوئیت پتی بور استفاده کردم .خوب این خمیری که به دست اومد مواد میانی شکلات هست.به جای مواد میانی که آماده کردیم می تونین از انواع مغزهایی که دوست دارین استفاده کنین .فقط قبلش باید بو بدین یعنی داخل تابه بدون روغن و بدون نمک تفت بدین تا عطرش بلند بشه.

شکلات رو به روش بن ماری(حرارت غیر مستقیم مثل بخار کتری ویا داخل مایکروویو) ذوب می کنیم.موقع بن ماری کردن هم دقت کنین که حتی یک قطره آب نباید وارد شکلات بشه وگرنه شکلات حالت خمیری پیدا می کنه و قابل استفاده نیست.

بعد از ذوب شکلات روغن رو بهش اضافه می کنیم .روغن به این دلیله که می خوایم شکلات نرمتری داشته باشیم.بیشتر از این مقدار هم روغن اضافه نمی کنیم چون طعم شکلات بد می شه.

کمی شکلات داخل قالبهای شکلات می ریزیم و کمی هم قالب رو می گردونیم تا داخلش شکلاتی بشه بعد به اندازه یک فندق از خمیر بادوم زمینی داخلش می ذاریم و دوباره روش شکلات می ریزیم تا قالب پر بشه بعد قالب رو بلند می کنیم وآروم دو سه بار تکونش می دیم تا اگر حبابی هست خارج بشه.وقالب رو داخل فریزر یا یخچال می ذاریم تا شکلات ببنده.

بعد به راحتی از قالب خارج می کنیم.

زیر هر شکلات یک قطره شکلات ذوب شده می زنیم و داخل کپسولهای کوچیک قرار می دیم.این یک قطره شکلات مثل چسب شکلات رو به کاغذ می چسبونه.

اینم مارک کره بادوم زمینی که من استفاده کردم.

بفرمایین ...



موضوعات مرتبط: میان وعده وتنقلات ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 12 بهمن 1395برچسب:میان وعده وتنقلات, | 20:5 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.